CH641045A5 - Pharmaceutical preparation, in particular for the cure and prevention of neoplastic diseases - Google Patents

Pharmaceutical preparation, in particular for the cure and prevention of neoplastic diseases Download PDF

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CH641045A5
CH641045A5 CH587978A CH587978A CH641045A5 CH 641045 A5 CH641045 A5 CH 641045A5 CH 587978 A CH587978 A CH 587978A CH 587978 A CH587978 A CH 587978A CH 641045 A5 CH641045 A5 CH 641045A5
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compound
preparation according
sulfate
acid
hydrates
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CH587978A
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Jozsef Dr Beres
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Beres Jozsef
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    • AHUMAN NECESSITIES
    • A61MEDICAL OR VETERINARY SCIENCE; HYGIENE
    • A61KPREPARATIONS FOR MEDICAL, DENTAL OR TOILETRY PURPOSES
    • A61K33/00Medicinal preparations containing inorganic active ingredients
    • A61K33/24Heavy metals; Compounds thereof

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  • Chemical & Material Sciences (AREA)
  • Inorganic Chemistry (AREA)
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  • Pharmacology & Pharmacy (AREA)
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  • Pharmaceuticals Containing Other Organic And Inorganic Compounds (AREA)
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Abstract

The pharmaceutical preparation contains compounds of boron, fluorine, magnesium, vanadium, manganese, iron, cobalt, nickel, copper, zinc and molybdenum which are physiologically tolerable, form no precipitate with the other components of the pharmaceutical preparation, are water-soluble and have an acidic or neutral reaction in aqueous solution; glycine; glycerol; ascorbic acid; a water-soluble, neutral or acidic salt of 2,4,5,7-tetrahalofluorescein; a water-soluble, neutral or acidic salt of ethylenediaminetetraacetic acid; and potassium sodium tartrate together with excipients, extenders and auxiliaries. The preparation is prepared by homogenising the components in aqueous medium and formulating the mixture obtained to give a pharmaceutical preparation. In addition, the preparation is primarily used for the cure and prevention of neoplastic diseases.

Description

       

  
 

**WARNUNG** Anfang DESC Feld konnte Ende CLMS uberlappen **.

 



   PATENTANSPRÜCHE
1. Arzneimittelpräparat, insbesondere zur Heilung und Vorbeugung von Geschwulstkrankheiten, dadurch gekennzeichnet, dass es  (i) Verbindungen von Bor, Fluor, Magnesium, Vanadium, Mangan, Eisen, Kobalt, Nickel, Kupfer, Zink und Molybdän, welche physiologisch verträglich sind, mit den übrigen Komponenten des Arzneimittelpräparates keinen Niederschlag bilden, wasserlöslich sind und in wässriger Lösung sauer oder neutral reagieren;  (ii) Glycin;  (iii) Glycerin;  (iv) Ascorbinsäure;  (v) ein wasserlösliches, neutral oder sauer reagierendes Salz von 2,4,5,7-Tetrahalogen-fluorescin;  (vi) ein wasserlösliches, neutral oder sauer reagierendes Salz von Äthylendiamin-tetraessigsäure;  (vii) Kaliumnatriumtartrat zusammen mit Träger-, Streck- und Hilfsstoffen enthält.



   2. Arzneimittelpräparat nach Anspruch 1, dadurch gekennzeichnet, dass es als Borverbindung Borsäure enthält.



   3. Arzneimittelpräparat nach Anspruch 1 oder 2, dadurch gekennzeichnet, dass es als Fluorverbindung Natriumfluorid oder   Vanadiumtrifluorid    enthält.



   4. Arzneimittelpräparat nach den Ansprüchen 1-3, dadurch gekennzeichnet, dass es als Magnesiumverbindung Magnesiumsulfat oder Magnesiumchlorid oder deren Hydrate enthält.



   5. Arzneimittelpräparat nach den Ansprüchen 1-4, dadurch gekennzeichnet, dass es als Vanadiumverbindung Ammoniumvanadat oder   Vanadiumtrifluorid    enthält.



   6. Arzneimittelpräparat nach den Ansprüchen 1-5, dadurch gekennzeichnet, dass es als Manganverbindung Mangansulfat oder Manganchlorid oder deren Hydrate enthält.



   7. Arzneimittelpräparat nach den Ansprüchen 1-6, dadurch gekennzeichnet, dass es als Eisenverbindung Eisen   (II)-    oder Eisen(III)sulfat oder deren Hydrate enthält.



   8. Arzneimittelpräparat nach den Ansprüchen 1-7, dadurch gekennzeichnet, dass es als Kobaltverbindung Kobaltchlorid oder Kobaltsulfat oder deren Hydrate enthält.



   9. Arzneimittelpräparat nach den Ansprüchen 1-8, dadurch gekennzeichnet, dass es als Nickelverbindung Nickelsulfat oder Nickelchlorid oder deren Hydrate enthält.



   10. Arzneimittelpräparat nach den Ansprüchen 1-9, dadurch gekennzeichnet, dass es als Kupferverbindung Kupfer(II)sulfat oder eines von dessen Hydraten enthält.



   11. Arzneimittelpräparat nach den Ansprüchen 1-10, dadurch gekennzeichnet, dass es als Zinkverbindung Zinksulfat oder eines von dessen Hydraten enthält.



   12. Arzneimittelpräparat nach den Ansprüchen 1-11, dadurch gekennzeichnet, dass es als Molybdänverbindung Ammoniummolybdat oder Natriummolybdat enthält.



   13. Arzneimittelpräparat nach den Ansprüchen 1-12, dadurch gekennzeichnet, dass es als Tetrahalogenfluoresceinsalz   2,4,5,7-Tetrajod-fluorescein-dinatriumsalz    enthält.



   14. Arzneimittelpräparat nach den Ansprüchen 1-13, dadurch gekennzeichnet, dass es als Äthylendiamin-tetraessigsäuresalz das Dinatriumsalz enthält.



   15. Verfahren zur Herstellung eines Arzneimittelpräparates gemäss einem der Ansprüche 1-14, dadurch gekennzeichnet, dass man die in wässrigem Medium gelösten Komponenten miteinander vereinigt und das erhaltene Gemisch zu Arzneimittelpräparaten formuliert.



     16.    Verfahren nach Anspruch 15, dadurch gekennzeichnet, dass man als wässriges Medium destilliertes Wasser verwendet.



   17. Verfahren   nach Anspruch      15    oder 16, dadurch gekennzeichnet, dass man den pH-Wert des Gemisches mit einer physiologisch verträglichen Säure auf 2-4 einstellt.



   18. Verfahren nach Anspruch 17, dadurch gekennzeichnet, dass man als physiologisch verträgliche Säure Schwefelsäure oder Salzsäure verwendet.



   19. Verfahren nach Anspruch 18, dadurch gekennzeichnet, dass man ln Säuren verwendet.



   20. Verfahren nach Anspruch 15, dadurch gekennzeichnet, dass man dem wässrigen Medium physiologisch verträgliche Lösungsvermittler zusetzt.



   21. Verfahren nach Anspruch 20, dadurch gekennzeichnet, dass man als Lösungsmittel 96%iges Äthanol verwendet.



   22. Verfahren nach Anspruch 15, dadurch gekennzeichnet, dass man das Arzneimittelpräparat in zur oralen Verabreichung geeigneter Form formuliert.



   23. Verfahren nach Anspruch 15 zur Herstellung von rektal oder intravaginal applizierbaren Arzneimitteln, dadurch gekennzeichnet, dass man das wässrige Gemisch in eine sirupartige Konsistenz bringt, mit   Suppositorienmasse    vermischt und danach zu Suppositorien oder intravaginal applizierbaren Präparaten formt.



   24. Verfahren nach Anspruch 23, dadurch gekennzeichnet, dass man als Grundmaterial der   Suppositorienmasse    Kakaobutter, Karnaubawachs oder Gelatine verwendet.



   Es ist bekannt, dass einesteils die Anzahl der Geschwulstkrankheiten auf der ganzen Welt ansteigt, zum anderen bei der Anwendung der zur Behandlung derartiger Erkrankungen bisher im Handel befindlichen Wirkstoffe ausserordentlich schwere Nebenwirkungen eintreten, und dass ferner von ausgesprochen seltenen Fällen abgesehen - die Verwendung dieser Wirkstoffe im allgemeinen nicht zur Heilung führt (S. Eckhardt:  Klinikai   Onkoli > gia ,    Medicina Könyv   kiadö,    Budapest 1977).



   Das erfindungsgemässe Arzneimittelpräparat ist im Kennzeichen des Patentanspruches 1 definiert.



   Die Hilfsstoffe können zum Beispiel Lösungsvermittler, vorzugsweise Äthanol sein, ferner zur Einstellung des physiologisch verträglichen pH-Wertes geeignete Substanzen, vorzugsweise Schwefelsäure oder Salzsäure.



   Wird als Lösungsmittel destilliertes Wasser verwendet, so beträgt die Menge der unter (i) bis (vi) aufgezählten Komponenten in gemischten Prozenten ausgedrückt (gemischte Prozente: Gewicht pro Volumen, im vorliegenden Falle:   gl   
100 ml) etwa 0,001 bis etwa 15%.



   Das erfindungsgemässe Verfahren ist im Kennzeichen des Patentanspruches 15 definiert. Die wässrige Komplex   Iösung    kann eingedickt und im eingedickten Zustand mit geeigneter   Suppositorienmasse    auch zu Suppositorien beziehungsweise zu in die Vagina einführbaren festen Arzneimittelpräparaten verarbeitet werden.



   Im folgenden werden für das Arzneimittelpräparat bevorzugte Komponenten und deren bevorzugte Mengen an gegeben, wobei die Mengenangaben ausnahmslos in den oben definierten gemischten Prozenten   (g/100    ml) erfolgen.



  Von den unter (i) erwähnten Komponenten ist als Borver bindung Borsäure bevorzugt (zweckmässig etwa    0,02-1,00%),    als Fluorverbindung wird vorzugsweise
Natriumfluorid oder   Vanadiumtrifluorid    (vorzugsweise in einer Menge von etwa   0,05-1,00%)    verwendet; als Ma gnesiumverbindung ist Magnesiumsulfat-heptahydrat oder
Magnesiumchlorid-hexahydrat (vorzugsweise in einer Men  



  ge von 0,4-3,00%) bevorzugt, während als Vanadiumverbindung zweckmässig Ammoniumvanadat oder Vanadiumtrifluorid vorzugsweise in einer Menge von 0,02-0,6% Verwendung finden; als Manganverbindung wird zweckmässig Mangansulfat-dihydrat oder Manganchlorid-tetrahydrat in einer Menge von vorzugsweise etwa 0,1-2,00% eingesetzt; als Eisenverbindung sind Eisen(II)sulfat-heptahydrat oder Eisen(III)sulfat in einer Menge von vorzugsweise 1,00-6,00% geeignet; als Kobaltverbindung sind Kobaltchlorid-hexahydrat oder Kobaltsulfat-heptahydrat in einer Menge von zweckmässig etwa 0,10-1,00% bevorzugt,-während als Nickelverbindung vorzugsweise Nickelsulfat-heptahydrat oder Nickelchlorid in einer Menge von zweckmässig 0,05-0,30% eingesetzt werden; als Kupferverbindung kommen zweckmässig Kupfer(II)sulfat oder dessen Pentahydrat in einer Menge von vorzugsweise   0,05-1;00%    in Frage;

   als Zinkverbindung werden vorzugsweise Zinksulfat oder dessen Heptahydrat in einer Menge von zweckmässig 0,10-3,00% verwendet; als Molybdänverbindung ist vorzugsweise Ammoniummolybdat   ([NH4j6Mo7O24    . 4H2O) oder Natriummolybdat (Na2MoO4   2H2O)    in einer Menge von vorzugsweise etwa   0,01-0,8%    geeignet.



   Sämtliche folgenden Prozentangaben sind ebenfalls Angaben in g/100 ml.



   Das Präparat enthält vorzugsweise 0,1-2,0% Glycin, vorzugsweise 2,0-8,0% Glycerin, vorzugsweise   0,01-2,00%    Ascorbinsäure, von den Tetrahalogen-fluorescinen das 2,4,5,7-Tetrajod-fluorescin vorzugsweise in einer Menge von 0,003-0,5% (die Fluorescinverbindung wird vorzugsweise in Form ihres Natriumsalzes verwendet), ferner 0,10-3,00% Äthylendiamin-tetraessigsäure vorzugsweise in Form des Natriumsalzes sowie   0,7-10,00%      Kaliumnatriumtartrat.   



   Als Lösungsvermittler kann Äthanol, vorzugsweise 96%iges Äthanol, in einer Menge von   0,05-10,00%    verwendet werden, während die Menge der zur Einstellung des pH Wertes verwendeten Salz- oder Schwefelsäure zweckmässig 0,05-10,00% beträgt.



   Als Lösungs- beziehungsweise Verdünnungsmittel für das erfindungsgemässe Arzneimittelpräparat ist destilliertes Wasser am geeignetsten. Wie bereits erwähnt, ist die Verwendung von destilliertem Wasser auch bei der Formulierung von Suppositorien beziehungsweise zum Einführen in die Vagina geeigneten festen Präparaten zweckmässig. In diesem Falle wird die beim Auflösen der Komponenten erhaltene wässrige Lösung bis zu sirupähnlicher Konsistenz eingedampft und dann mit geeigneten   Suppositorienmassen,    vorzugsweise mit Kakaobutter, Karnaubawachs oder Gelatine vermischt, wobei eine formbare Masse erhalten wird.



   Der pH-Wert des erfindungsgemässen Arzneimittelpräparates liegt zweckmässig zwischen 2 und 4,5. Zur Einstellung des pH-Wertes sind n Schwefelsäure oder Salzsäure geeignet.



   Das erfindungsgemässe Präparat kann in Form von Tropfen oral verabreicht, ferner in Form von Suppositorien rektal appliziert beziehungsweise in fester Formulierung in die Scheide eingeführt werden.



   Auf die Anwendung des erfindungsgemässen Präparates wird später noch ausführlich eingegangen.



   Im folgenden wird die Erfindung anhand von Ausführungsbeispielen näher erläutert, wobei die Erfindung jedoch keinesfalls auf diese Beispiele beschränkt ist. Ferner werden die Ergebnisse der pharmakologischen Untersuchungen angegeben.



   Beispiel 1
In einen Erlenmeyer-Kolben von 50 ml Volumen werden 520 mg Nickelsulfat-heptahydrat, 280 mg Ammoniumvanadat, 2,5 ml I %ige   Tetrajod-fluorescin-dinatriumsalz-    Lösung und 10 ml destilliertes Wasser eingebracht. Das Gemisch wird auf 40   "C    erwärmt. Zu der erhaltenen Lösung werden 200 mg Natriumfluorid, 0,5- ml n Schwefelsäure und 500 mg Ascorbinsäure gegeben, wobei eine Lösung von veilchenblauer bis veilchenvioletter Farbe entsteht.



   In einem zweiten Erlenmeyerkolben von 50 ml Volumen werden 2,25 g Glycin, 1,00 g Kupfer(II)sulfat-pentahydrat und 1,0 g Zinksulfat-heptahydrat mit 10 ml destilliertem Wasser versetzt, dann wird der Inhalt des Kolbens auf 40   "C    erwärmt, wobei eine homogene, veilchenblaue Lösung entsteht.



   In einen weiteren Erlenmeyerkolben von   50 mol    Volumen werden 350 mg Ammoniummolybdat-tetrahydrat, 1,0 g Kobaltchlorid-hexahydrat und 10 ml destilliertes Wasser gegeben. Das Gemisch nimmt, wenn man es stehen lässt oder schwach erwärmt, eine weinrote Farbe an. Danach werden 1,86 g Äthylendiamintetraessigsäure-dinatriumsalz zugegeben. Das Gemisch wird erwärmt, und es entsteht eine veilchenblaue Lösung.



   In einen Erlenmeyerkolben von 250 ml Volumen werden folgende Substanzen in   puiverisierter    Form gegeben: 4,0 g Zinksulfat-heptahydrat, 10,0 g Eisen(II)sulfat-heptahydrat, 4,1 g Magnesiumsulfat-heptahydrat, 1,04 g   Mangansulfat- -    dihydrat und 1,15 g Borsäure. Die Chemikalien werden mit etwas destilliertem Wasser befeuchtet und dann mit 40 g Glycerin versetzt. Das erhaltene Gemisch wird auf 40   "C    erwärmt, dann geschüttelt und mit 100 ml einer auf 40   "C    erwärmten, 5-7%igen   Natriumkaliumtartratiösung    versetzt.



  Dann wird das Gemisch mit 1 ml n Schwefelsäure angesäuert. Nachdem alles in Lösung gegangen ist, werden die Lösungen vereinigt.



   Zu diesem Zweck werden in einem Messkolben von 1000 ml Volumen zuerst die erste Lösung, dann die vierte Lösung, danach die zweite Lösung und schliesslich die dritte Lösung eingegossen. Der Messkolben wird anschliessend bis zur Marke mit destilliertem Wasser aufgefüllt.



   Die Farbe der erhaltenen Lösung ist meistens veilchenblau oder blau. Die Lösung kann sich beim Stehen nach grünlichgelb, braungelb verfärben, dies beeinträchtigt ihre therapeutische Wirkung jedoch nicht. Der pH-Wert der Lösung beträgt 2,0-4,5. Das Präparat bleibt auch bei längerem Stehen klar und frei von Niederschlägen.



   Beispiel 2
Man arbeitet auf die im Beispiel 1 beschriebene Weise mit dem Unterschied, dass - bezogen auf 100 ml fertige Lösung - die einzelnen Komponenten in folgenden Mengen verwendet werden: 1,1 g Glycin, 0,1 g Tetrajod-fluorescin-dinatriumsalz, 2,0 g Glycerin, 2,0 g Äthylendiamin-tetraessigsäure-dinatriumsalz, 0,01 g Ascorbinsäure, 2,0 g Kaliumnatriumtartrat, 0,26 g Nickelsulfat-heptahydrat, 0,1 g Ammoniumvanadat, 0,1 g Kupfer(II)sulfat-pentahydrat,   0,1    g Zinksulfat-heptahydrat, 4,0 g Eisen(II)sulfat-heptahydrat, 1,0 g Magnesiumsulfat-heptahydrat, 2,0 g Mangansulfat-dihydrat, 0,05 g Natriumfluorid, 0,1 g Kobaltchloridhexahydrat, 0,01 g Ammoniummolybdat-tetrahydrat, 0,01 g Borsäure, 1,5 g 96%iges Äthanol, 0,05 g n Schwefelsäure und die zum Ergänzen auf 100 ml notwendige Menge destillierten Wassers.

 

   Beispiel 3
Man geht auf die im Beispiel 1 beschriebene Weise vor, wählt aber die Konzentration der Ausgangsstoffe so, dass 100 ml der fertigen Lösung folgende Substanzmenge enthalten: 2,0 g Glycin, 0,5 g Tetrajod-fluorescin-dinatriumsalz, 8,0 g Glycerin, 3,0 g Athylendiamin-tetraessigsäure-dinatriumsalz, 2,0 g Ascorbinsäure, 10 g Kaliumnatriumtartrat, 2,0 g Nickelsulfat-heptahydrat, 0,56 g Ammonium  vanadat, 1,0 g Kupfer(II)sulfat-pentahydrat, 3,0 g Zinksulfat-heptahydrat, 6,0 g   Eisen(II)sulfat-heptahydrat, 3,0    g Magnesiumsulfat-heptahydrat, 2,0 g Mangansulfat-dihydrat, 1,0 g Natriumfluorid,   1,0 g    Kolbaltchlorid-hexahydrat, 0,8 g Ammoniummolybdat-tetrahydrat, 1,0 g Borsäure, 10 g 96%iges Äthanol, 0,05 g n Schwefelsäure und die zum Ergänzen auf 100 ml notwendige Menge destillierten Wassers.



   Beispiel 4
Man arbeitet im wesentlichen auf die im Beispiel 1 beschriebene Weise, wählt jedoch die Menge der Ausgangsstoffe so, dass 100 ml der fertigen Lösung die Komponenten in folgenden Mengen enthalten: 0,225 g Glycin, 0,003 g   Tetrajod-fluorescin-dinatriumsa1z,    4,0 g Glycerin, 0,186 g Äthylendiamin-tetraessigsäure-dinatriumsalz, 0,05 g Ascorbinsäure, 0,7 g Kaliumnatriumtartrat, 0,028 g Nickelchlorid, 0,022 g   Vanadiumtritluorid, 0,063    g   Kupfer(II)sulfat, 0,47    g Zinksulfat, 1,51 g Eisen(III)sulfat, 0,682 g Magnesium   chlorid-hexahydrat, 0,214    g Manganchlorid-tetrahydrat, 0,334 g Kobaltsulfat-heptahydrat, 0,012 g Natriummolybdat-dihydrat,   0,115g    Borsäure,

   0,05 g 96%iges   Äthanol,0,05    g n Schwefelsäure und die zum Auffüllen auf 100 ml notwendige Menge destillierten Wassers.



   Zur Feststellung der Heilwirkung des   erfindungsgemäs-    sen Präparates wurden Untersuchungen und Experimente vorgenommen. Die erhaltenen Ergebnisse werden im folgenden beschrieben. Zu den Untersuchungen fand das Präparat gemäss Beispiel 1 Verwendung.



   A. Tierversuch    1    Das Landesinstitut für Onkopathologie (Budapest) untersuchte die Wirkung des gemäss Beispiel 1 hergestellten   Präparates in den Verdünnungen 1:10, 25, l: 50, 1:100,   
1: 250, 1: 500 und   1:1000    an folgenden Zellkulturen: a) HeLa-Zellkultur: bei einer Verdünnung von   10111/ml    wurden 80-90% der Zellkultur zerstört (die Zerstörung war jedoch fleckartig). Die Wirkung zeigte sich in einer völligen Zellenpyknose. Das Cytoplasma der zu Grunde gehenden Zellen war blasenartig aufgebläht, seine Struktur verschwand.



   b) NK/Ly-Zellkultur: bei den Verdünnungen   1:1000    und 1: 500 war nach Ablauf von 24 Stunden eine etwa 25%ige Zerstörung der Zellkultur wahrzunehmen, während die Verdünnung 1: 50 und 1: 25 völlige Zellzerstörung hervorrief. Aus diesem Grunde konnte eine cytologische Bewertung nicht vorgenommen werden.



   2. In Tierversuchen konnte die unter Punkt 1 beschriebene Zellzerstörung nicht nachgewiesen werden. Nach der Fachliteratur (J. Kuszman:  Cytostatikus   hatäsu    vegyületek   kémiája     /= Chemie cytostatisch wirkender Verbindungen/,   Akademiai      Kiadö,    Budapest, 1974) kann jedoch ein in Tierversuchen wirkungsloses Präparat durchaus in der Humanmedizin erfolgreich anwendbar sein. Diese Feststellung wird auch durch das erfindungsgemässe Präparat gestützt.



   3. Die toxikologischen Untersuchungen wurden in dem unter 1 genannten Institut an 27-31 g schweren männlichen Mäusen des Stammes  Swiss cutbred  durchgeführt. Das erfindungsgemässe Präparat war peroral verabreicht in einer Dosis von mehr als 500 ml/l0 kg Körpergewicht, intraperitonal appliziert in einer Dosis von mehr als 200 mull0 kg Körpergewicht toxisch. Die peroral toxische Dosis von 500 ml/l0 kg ist das Fünftausendfache der empfohlenen therapeutischen Dosis.



   B. Klinische Untersuchungen 
Die Erprobung des Präparates in der Humanmedizin geschah an sich dafür freiwillig meldenden Kranken, die an bösartigen Geschwülsten litten und denen weder chirurgisch noch radiologisch noch durch Verabreichung von Cytostatica geholfen werden konnte.



   An verschiedenen Orten, unter fachärztlicher Kontrolle wurden in den Jahren 1975 und   1976223    Kranke mit Metastasen und 12 Kranke ohne Metastasen mit dem Präparat gemäss Beispiel 1 behandelt Ausgenommen die 12 Kranken ohne Metastasen war der Zustand der Kranken sehr schwer und praktisch aussichtslos. Für ihre Heilung oder die wesentliche Besserung ihres Zustandes bestand keine Hoffnung. Aus diesem Grunde war die Arbeit mit Kontrollindividuen nicht erforderlich.



   Die in das Experiment einbezogenen Kranken waren unterschiedlichen Alters und beiderlei Geschlechts.



   Das Präparat gemäss Beispiel 1 wurde den Kranken in folgender Dosis verabreicht:
Bei einem Körpergewicht von weniger als 70 kg zwei Wochen lang täglich 2 x 20 Tropfen, drei Wochen lang täglich 2 x 10 Tropfen, danach 1 x   1D    Tropfen.



   Bei einem Körpergewicht von mehr als 70 kg sowie bei Personen in ausserordentlich schlechtem Zustand eine Woche lang täglich 3 x 20 Tropfen, dann zwei bis vier Wochen lang täglich 2 x 20 Tropfen und - abhängend vom Masse der Besserung - dann täglich 2 x 10 oder 1 x 10 Tropfen.



   Kinder mit einem Gewicht von unter 40 kg erhielten zwei bis vier Wochen lang täglich 2 x 10 Tropfen, danach täglich 1 x 10 Tropfen.



   Im Alter von unter 2 Jahren wurden täglich 1 x 10 Tropfen verabreicht.



   Die Tropfen wurden in Tee oder Sirup - im Falle von an Säuremangel leidenden Erwachsenen in säuerlichem Wein bei den Mahlzeiten eingenommen. Für die Dauer der Behandlung wurden den Kranken jeweils vor Einnahme der Tropfen und von deren Zahl abhängend täglich 1-3 Ascorbinsäuretabletten   (à    100 mg) verabreicht Bei an Säuremangel Leidenden wurde fallweise für Magensäureersatz gesorgt
Die Änderungen im Zustand der Kranken wurden mit den aus der folgenden Literatur bekannten diagnostischen und Labormethoden untersucht:
1.   R    Begemann und H.-G. Harwerth:  Praktische Hämotologie , Georg Thieme Verlag, Stuttgart 1969.



   2.   Csato    Zs.:   Radiológiai    Közlemenyek, 5-6, Budapest,
1967.



   3. J.V. Dacie und S.M. Lewis:  Practical Haematology ,   London, 1963.   



   4. Eckhardt S.:  Klinikai   Onkolögia ,    Medicina, Budapest, 1977.



   5. H. Fleisch:   Helv.    med. acta 27, 383, 1960,
6. Frankel, S., Reitman, S. und Sonnenwirth, A.C.:  Gradwohl's Chemical Laboratory Methods and Diagnosis , Masby, Saint Louis, 1970.



   7. Hardisty, R.M. und Hutton, R.: Br. Hourn. Maemat.



  II., 258, 1965.



   8.   Jöna    I., Lökös M.: Radiol. Közl. 5-6, Budapest, 1967.



   9. Lemke, R.: Atlas der Pneumoencephalographie bei Hirntumoren, Verlag Volk und Gesundheit, Berlin 1959.

 

   10. Lorenz, R.: Handbuch der med. Radiologie, Bd. VII, Teil 1, Springer Verlag, Berlin-Göttingen-Heidelberg, 1963.



   11. Oshima, H.: Magyar   Onkolögia,    18, 13, 1974.



   12.   Sös    J.:    Laboratóriumi    diagnosztika , Medicina, Budapest, 1974.



   13. Toth F., Printer J.,   Sótonyi    G., Varga S.: Magyar Radiologia 22, 193, 1970.



   14.   Vändor    F.,   Läszlö    I.,   Kovács    A.:  Orr-, fül- es   geges-    zeti röntgendiagnosztika , Medicina, Budapest, 1961.



   15. Welin,   S.:     Handbuch der med. Radiologie , Bd. XI, Teil 1, Springer Verlag, Berlin-Heidelberg-New   York,    1969.  



   16. Wenz, W.:  Handbuch der med. Radiologie , Bd.



  XI, Teil 1, Springer Verlag,   Berlin-Göttingen-Heidelberg-    New York, 1969.



   17.   Zsebök Z.:     A   radiolögia    alapvonalai  , Medicina, Budapest, 1969.



   18.   Ungväry    L.:   Elektrokardiogräfia ,    2. Auflage, Medicina, Budapest, 1965.



   Die folgende Tabelle zeigt den Zustand der Kranken nach 2-8wöchiger Kur. In Tabelle 1 sind-die Diagnosen und der subjektiv beurteilte Zustand der Kranken zusammengefasst, Tabelle 2 zeigt die Ergebnisse der   Blutuntersuchungen,    die Aktivitätsänderungen der wichtigeren Serumenzyme sind in Tabelle 3 angegeben, und Tabelle 4 enthält die erzielte Heilwirkung bei Krankheiten, die keinen Geschwulstcharakter hatten. Die Zahlen in Klammern geben die Literaturstelie an, in der die jeweilige Methode beschrieben ist.



   Tabelle 1
Zustand der mit dem erfindungsgemässen Präparat behandelten Krebskranken   (1,2,3,    5,6,7,9,11, 14) Diagnose Zahlder geschwulst- Rückent- verstorben arbeitsfähig behandelten frei wicklung der geworden
Personen Geschwulst 1 2 3 4 5 6 Brustkrebs 60 12 39 9 5 Brustkrebs ohne Metastasen 12 8 4 - 12 Gebärmutterkrebs 28, davon adenocarc.   endometrii    10 2 6 2   carc.

   colli uteri      13    4 11 3   Eierstockkrebs    5, davon seros 2 1 1    - 1    mucinos 3 2 1 - 2 Gehirngeschwulst   15, davon    Astrocytoma 2 2 - - 2 medulloblastom 5 2 3 - 2 ependymom 2 - 2  Glyoblastom 6 1 3 2 Lungenkrebs 15, davon   Luftröhrenkrebs    6 - 5 1 2 Bronchienkrebs 9 - 6 3 1 Kehlkopfkrebs 5 2 2 1 2 Zungenkrebs 5 3 1 1 2 Dickdarmkrebs 10 3 4 3 3 Mastdarmkrebs 10, davon suprapapillar 4 2 2 peripapillar 6 1 3 2 2 Magenkrebs 12, davon adenocarcinom 6 2 2 2 medullar 2 - 1 1 1 gelatinös    1 1    planocellular 3    1 1 1    Hodenkrebs 6,

   davon seminom 4 2 1 1 3 teratoblastom 2    1 1      Krebs der Vorsteherdrüse    10 2 5 3   Melanoma malignum    10 5 2 3 3 Morbus Hodgkin 12 6 3 3 2 Lymphosarcom 5 1 3 1 Chr. myeloid leukämisch 6 2 3 1 Chr. lymphoid leukämisch 3 - 2 1 Acut lymphoid leukämisch 6 3 2 1 Insgesamt: 235 70 120 45 50   Insgesamt in %:    100,0 29,8 51,1 19,1 21,3      Tabelle 2
Ergebnisse der Blutuntersuchung der mit dem erfindungsgemässen Präparat behandelten Kranken Ort der Anzahl Anzahlrote Blutkörperchen Anzahlrote Blutkörperchen Anzahlrote Blutkörperchen Anzahlrote Blutkörperchen Hämoglobin Meta- unter- (3) (1) (1,3) (7,12) (5) stase suchter war wurde wesentl. war wurde wesentl. war wurde wesentl. war wurde wesentl. wesentl.



   Fälle Besserung Besserung Besserung Besserung Besserung normal ja nein normal ja nein normal ja nein normal ja nein ja nein Knochen 10 2 4 2 2 2 3 2 3 2 3 3 2 3 4 2 1 8 2 Lunge 10 - 4 4 2 - 4 5 1 - 3 5 2 2 3 3 2 6 4 Leber 6 - 4 1 1 - 4 1 1 - 3 2 1 2 3 - 1 5 1 Lymphdrüsen 27 12 10 3 2 4 15 6 2 3 6 12 6 4 10 4 9 18 9 Anaemia sec. 36 - 25 6 5 8 18 4 6 - 18 8 10 16 10 4 6 31 5 Insgesamt: 89 14 47 16 12 14 44 18 13 5 33 30 21 27 30 13 19 68 21 in %: 100,0 15,7 52,8 18,0 13,5 15,7 49,4 20,2 14,6 5,6 37,0 33,7 23,6 30,3 33,7 14,6 21,3 76,4 23,0
Tabelle 3
Die Aktivität der im Serum der Kranken bestimmten Enzyme im Zeitraum nach der Behandlung mit dem erfndungsgemässen Präparat Ort d.

  Anz, Alkalische Phosphatase Glutaminsäure-Oxalessigsäure- Glutaminsäure-Oxalessigsäure- Milchsäuredehydrogenase Metastasen unter- Transaminase Transaminase suchter (APH) (6) (6) (6) (6)
Fälle war wurde wesentliche war wurde wesentliche war wurde wesentliche war wurde wesentliche
Besserung Besserung Besserung Besserung normal ja nein normal ja nein normal ja nein normal ja nein Knochen 10 3 3 2 2 1 3 3 3 6 2 - 2 5 4 - 1 Lunge 10 6 2 - - 5 2 - 3 6 3 1 - 3 3 3 1 Leber 6 - 4 1 1 3 2 - 1 2 2 1 1 2 3 - 1 Lymphdrüsen 27 - - - - 12 3 3 4 12 10 3 2 16 6 2 3 Insgesamt: 53 9 9 5 3 21 6 6 11 26 17 5 5 26 16 5 6 in %:

   100,0 34,6 34,6 19,2 11,5 39,6 11,3 11,3 20,8 49,0 32,1 9,4 9,4 49,0 30,2 9,4 11,3     
Tabelle 4
Das Ergebnis der Anwendung des erfindungsgemässen Präparates bei sonstigen Krankheiten Bezeichnung der Unter- behandelt geheilt wesentl. nicht ver Krankheit suchungs- gebessert gebessert storben methode Bronchialasthma (4), (10) 6 3 3 -  Epilepsie (18) 4 2    1 1 -    Hepatitis chr. (6), (12) 8 4 2 2  Pankreatitis chr. (6), (12) 13 7 3 2    1      UIcus ventric.    (10) 6 3    1 1 1      Ulcus duodeni    (10) 3 2 1 -  Haemorrhagie (7), (12) 12 6 2 2 2 Hämorrhoiden x 6 4 2 -  Wunde am Gebärmuttermund x 16 10 3 3  Ascites (10) 28 10 9 6 3 Diabetes mellitus (6), (12) 24 4 6 10 4 starke Schmerzen x 64 38 6 20  Insgesamt: 190 93 39 47 11 Insgesamt in %:

   100,0 48,9 20,6 24,7 5,8 x = subjektive Untersuchung Anmerkung: Ein grosser Teil der an Asthma, Ascites, Diabetes und Schmerzen leidenden Kranken hatte bösartige Ge schwülste.



   Aus Tabelle   list    ersichtlich, dass im Ergebnis der mit dem erfindungsgemässen Mittel vorgenommenen Behandlung bei 29,8% der Kranken eine Rückbildung der Geschwulst und der Tochtergeschwülste eintrat beziehungsweise die Geschwülste ganz verschwanden, während bei 51,1% der Kranken die Geschwülste in der Rückbildung begriffen waren, so dass auch diese Kranken fast vollständig beschwerdefrei wurden. Alle diese Kranken gewannen ihr gutes Allgemeinbefinden und ihre   Lebenslust    zurück.



   Weder während der Kur noch danach wurden ungünstige Nebenwirkungen verzeichnet, im Gegenteil: im überwiegenden Teil aller Fälle verschwand der für Geschwulstkrankheiten im   fortgeschrittenen    Stadium typische Brechreiz und Ekel vor Fleisch, die Gewichtsabnahme hörte auf, und bei den meisten Kranken stellte sich das ursprüngliche Körpergewicht wieder ein. Bei vielen Kranken kam die Osteoporose zum Stillstand, in vielen Fällen bildete sich der ursprüngliche Knochenbestand wieder aus. Die mit den bekannten schmerzstillenden Mitteln bereits nicht mehr linderbaren Schmerzen hörten während der Kur ganz auf oder wurden doch wesentlich schwächer. Im Ergebnis der Kur verschwanden derart unangenehme Symptome wie Ermüdbarkeit, Blutarmut, Schlaflosigkeit, Seh- und Gleichgewichtsstörungen sowie Störungen in der monatlichen Regel.



   Im Ergebnis der Kur verbesserte sich wesentlich beziehungsweise normalisierten sich die Erythropoiese und die Westergreen-Reaktion, welche letztere bei den meisten Kranken hoch war. Ausserdem verschwanden bei den meisten Kranken die Hormonstörungen. So wurden durch die Behandlung in jedem Falle die von anderen Arzneimitteln verursachten Symptome Haarausfall, Impotenz, Allergie, Brechreiz beseitigt, ferner wurde die Vernarbung von seit Jahren nicht heilenden Wunden gefördert.

 

   Mortale Fälle traten nur bei Kranken ein, bei denen der Krankheitsprozess bereits nicht mehr zum Stillstand gebracht werden konnte, oder aber eine sonstige Krankheit (zum Beispiel Herzinfarkt, Herzschwäche, Lungenentzündung usw.) verursachte den Tod des Kranken.



   Es kann demnach festgestellt werden, dass das erfindungsgemässe Arzneimittelpräparat wesentlich wirksamer ist als die im Handel befindlichen Chemotherapeutica, dabei frei von Nebenwirkungen ist und sogar die Heilung anderer Krankheiten noch in günstiger Weise beeinflusst.



   Das erfindungsgemässe Arzneimittelpräparat kann als Prophylaktikum gegen Geschwulstkrankheiten angewendet werden. 



  
 

** WARNING ** beginning of DESC field could overlap end of CLMS **.

 



   PATENT CLAIMS
1. Medicinal product, in particular for the healing and prevention of tumor diseases, characterized in that it (i) compounds of boron, fluorine, magnesium, vanadium, manganese, iron, cobalt, nickel, copper, zinc and molybdenum, which are physiologically compatible, with the other components of the medicinal product do not form a precipitate, are water-soluble and react acidic or neutral in aqueous solution; (ii) glycine; (iii) glycerin; (iv) ascorbic acid; (v) a water soluble, neutral or acidic salt of 2,4,5,7-tetrahalogen-fluorescine; (vi) a water soluble, neutral or acidic salt of ethylenediamine tetraacetic acid; (vii) contains potassium sodium tartrate together with carriers, extenders and auxiliaries.



   2. Medicament preparation according to claim 1, characterized in that it contains boric acid as the boron compound.



   3. Medicament preparation according to claim 1 or 2, characterized in that it contains sodium fluoride or vanadium trifluoride as the fluorine compound.



   4. Pharmaceutical preparation according to claims 1-3, characterized in that it contains magnesium sulfate or magnesium chloride or their hydrates as the magnesium compound.



   5. Medicament preparation according to claims 1-4, characterized in that it contains ammonium vanadate or vanadium trifluoride as the vanadium compound.



   6. Medicament preparation according to claims 1-5, characterized in that it contains manganese sulfate or manganese chloride or their hydrates as the manganese compound.



   7. Medicament preparation according to claims 1-6, characterized in that it contains iron (II) - or iron (III) sulfate or their hydrates as the iron compound.



   8. Medicament preparation according to claims 1-7, characterized in that it contains cobalt chloride or cobalt sulfate or their hydrates as the cobalt compound.



   9. Pharmaceutical preparation according to claims 1-8, characterized in that it contains nickel sulfate or nickel chloride or their hydrates as the nickel compound.



   10. Medicament preparation according to claims 1-9, characterized in that it contains copper (II) sulfate or one of its hydrates as the copper compound.



   11. Medicament preparation according to claims 1-10, characterized in that it contains zinc sulfate or one of its hydrates as the zinc compound.



   12. Medicament preparation according to claims 1-11, characterized in that it contains ammonium molybdate or sodium molybdate as the molybdenum compound.



   13. Medicament preparation according to claims 1-12, characterized in that it contains 2,4,5,7-tetraiodo-fluorescein disodium salt as the tetrahalofluorescein salt.



   14. Medicament preparation according to claims 1-13, characterized in that it contains the disodium salt as ethylenediamine-tetraacetic acid salt.



   15. A method for producing a pharmaceutical preparation according to any one of claims 1-14, characterized in that the components dissolved in an aqueous medium are combined with one another and the mixture obtained is formulated into pharmaceutical preparations.



     16. The method according to claim 15, characterized in that distilled water is used as the aqueous medium.



   17. The method according to claim 15 or 16, characterized in that the pH of the mixture is adjusted to 2-4 with a physiologically acceptable acid.



   18. The method according to claim 17, characterized in that sulfuric acid or hydrochloric acid is used as the physiologically acceptable acid.



   19. The method according to claim 18, characterized in that one uses ln acids.



   20. The method according to claim 15, characterized in that physiologically compatible solubilizers are added to the aqueous medium.



   21. The method according to claim 20, characterized in that the solvent used is 96% ethanol.



   22. The method according to claim 15, characterized in that the pharmaceutical preparation is formulated in a form suitable for oral administration.



   23. The method according to claim 15 for the preparation of rectally or intravaginally administrable medicaments, characterized in that the aqueous mixture is brought to a syrup-like consistency, mixed with suppository mass and then shaped into suppositories or intravaginally administrable preparations.



   24. The method according to claim 23, characterized in that cocoa butter, carnauba wax or gelatin is used as the base material of the suppository mass.



   It is known that, on the one hand, the number of tumor diseases increases all over the world, on the other hand, there are extremely serious side effects when using the active ingredients that have been commercially available for the treatment of such disorders, and that apart from extremely rare cases - the use of these active ingredients in generally does not lead to healing (S. Eckhardt: Klinikai Onkoli> gia, Medicina Könyv kiadö, Budapest 1977).



   The pharmaceutical preparation according to the invention is defined in the characterizing part of patent claim 1.



   The auxiliaries can be, for example, solubilizers, preferably ethanol, and also substances suitable for adjusting the physiologically tolerable pH, preferably sulfuric acid or hydrochloric acid.



   If distilled water is used as the solvent, the amount of the components listed under (i) to (vi) is expressed in mixed percentages (mixed percentages: weight per volume, in the present case: eq
100 ml) from about 0.001 to about 15%.



   The method according to the invention is defined in the characterizing part of patent claim 15. The aqueous complex solution can be thickened and in the thickened state with a suitable suppository mass can also be processed into suppositories or into solid pharmaceutical preparations that can be inserted into the vagina.



   In the following, preferred components and their preferred amounts for the pharmaceutical preparation are given, the amounts given being without exception in the mixed percentages (g / 100 ml) defined above.



  Of the components mentioned under (i), boric acid is preferred as the boron compound (expediently about 0.02-1.00%), and is preferred as the fluorine compound
Sodium fluoride or vanadium trifluoride (preferably in an amount of about 0.05-1.00%) is used; as magnesium compound is magnesium sulfate heptahydrate or
Magnesium chloride hexahydrate (preferably in a menu



  ge of 0.4-3.00%) is preferred, while as vanadium compound ammonium vanadate or vanadium trifluoride is preferably used in an amount of 0.02-0.6%; Manganese sulfate dihydrate or manganese chloride tetrahydrate is expediently used as the manganese compound in an amount of preferably about 0.1-2.00%; iron (II) sulfate heptahydrate or iron (III) sulfate in an amount of preferably 1.00-6.00% are suitable as the iron compound; as the cobalt compound, cobalt chloride hexahydrate or cobalt sulfate heptahydrate in an amount of approximately 0.10-1.00% is preferred, while as the nickel compound preferably nickel sulfate heptahydrate or nickel chloride is used in an amount of 0.05-0.30% will; copper (II) sulfate or its pentahydrate in an amount of preferably 0.05-1.00% are suitable as the copper compound;

   zinc sulfate or its heptahydrate is preferably used as the zinc compound in an amount of 0.10-3.00%; ammonium molybdate ([NH4j6Mo7O24.4H2O) or sodium molybdate (Na2MoO4 2H2O) in an amount of preferably about 0.01-0.8% is preferably suitable as the molybdenum compound.



   All of the following percentages are also in g / 100 ml.



   The preparation preferably contains 0.1-2.0% glycine, preferably 2.0-8.0% glycerol, preferably 0.01-2.00% ascorbic acid, of the tetrahalogen-fluorescins 2,4,5,7- Tetraiodo-fluorescine preferably in an amount of 0.003-0.5% (the fluorescine compound is preferably used in the form of its sodium salt), furthermore 0.10-3.00% ethylenediaminetetraacetic acid preferably in the form of the sodium salt and 0.7-10, 00% potassium sodium tartrate.



   Ethanol, preferably 96% ethanol, can be used as solubilizer in an amount of 0.05-10.00%, while the amount of hydrochloric or sulfuric acid used to adjust the pH is expediently 0.05-10.00% .



   Distilled water is the most suitable solvent or diluent for the pharmaceutical preparation according to the invention. As already mentioned, the use of distilled water is also expedient when formulating suppositories or solid preparations suitable for insertion into the vagina. In this case, the aqueous solution obtained when the components are dissolved is evaporated to a syrup-like consistency and then mixed with suitable suppository masses, preferably with cocoa butter, carnauba wax or gelatin, to give a moldable mass.



   The pH of the pharmaceutical preparation according to the invention is expediently between 2 and 4.5. To adjust the pH, n sulfuric acid or hydrochloric acid are suitable.



   The preparation according to the invention can be administered orally in the form of drops, also applied rectally in the form of suppositories or introduced into the vagina in a solid formulation.



   The use of the preparation according to the invention will be discussed in detail later.



   The invention is explained in more detail below on the basis of exemplary embodiments, but the invention is in no way restricted to these examples. The results of the pharmacological tests are also given.



   example 1
520 mg of nickel sulfate heptahydrate, 280 mg of ammonium vanadate, 2.5 ml of 1% tetraiodo-fluorescine disodium salt solution and 10 ml of distilled water are introduced into an Erlenmeyer flask with a volume of 50 ml. The mixture is heated to 40 ° C. 200 mg of sodium fluoride, 0.5 ml of sulfuric acid and 500 mg of ascorbic acid are added to the solution obtained, a solution of violet-blue to violet-violet color being produced.



   In a second 50 ml volume Erlenmeyer flask, 2.25 g glycine, 1.00 g copper (II) sulfate pentahydrate and 1.0 g zinc sulfate heptahydrate are mixed with 10 ml distilled water, then the contents of the flask are brought up to 40 " C warmed to form a homogeneous, violet-blue solution.



   350 mg of ammonium molybdate tetrahydrate, 1.0 g of cobalt chloride hexahydrate and 10 ml of distilled water are placed in a further 50 ml Erlenmeyer flask. The mixture takes on a burgundy color when left to stand or warmed slightly. Then 1.86 g of ethylenediaminetetraacetic acid disodium salt are added. The mixture is heated and a violet-blue solution is formed.



   The following substances are added in powdered form to a 250 ml volume Erlenmeyer flask: 4.0 g zinc sulfate heptahydrate, 10.0 g iron (II) sulfate heptahydrate, 4.1 g magnesium sulfate heptahydrate, 1.04 g manganese sulfate - dihydrate and 1.15 g boric acid. The chemicals are moistened with some distilled water and then 40 g of glycerin are added. The mixture obtained is heated to 40 ° C., then shaken and mixed with 100 ml of a 5-7% sodium potassium tartrate solution heated to 40 ° C.



  The mixture is then acidified with 1 ml of sulfuric acid. After everything has gone into solution, the solutions are combined.



   For this purpose, the first solution, then the fourth solution, then the second solution and finally the third solution are poured into a volumetric flask of 1000 ml volume. The volumetric flask is then filled to the mark with distilled water.



   The color of the solution obtained is usually violet blue or blue. The solution may turn greenish yellow, brownish yellow when standing, but this does not affect its therapeutic effect. The pH of the solution is 2.0-4.5. The preparation remains clear and free of precipitation even when standing for a long time.



   Example 2
The procedure described in Example 1 is followed, with the difference that, based on 100 ml of the finished solution, the individual components are used in the following amounts: 1.1 g of glycine, 0.1 g of tetraiodo-fluorescine disodium salt, 2.0 g glycerol, 2.0 g ethylenediamine tetraacetic acid disodium salt, 0.01 g ascorbic acid, 2.0 g potassium sodium tartrate, 0.26 g nickel sulfate heptahydrate, 0.1 g ammonium vanadate, 0.1 g copper (II) sulfate pentahydrate , 0.1 g zinc sulfate heptahydrate, 4.0 g iron (II) sulfate heptahydrate, 1.0 g magnesium sulfate heptahydrate, 2.0 g manganese sulfate dihydrate, 0.05 g sodium fluoride, 0.1 g cobalt chloride hexahydrate, 0 , 01 g ammonium molybdate tetrahydrate, 0.01 g boric acid, 1.5 g 96% ethanol, 0.05 gn sulfuric acid and the amount of distilled water required to make up to 100 ml.

 

   Example 3
The procedure described in Example 1 is followed, but the concentration of the starting materials is chosen so that 100 ml of the finished solution contain the following amount of substance: 2.0 g glycine, 0.5 g tetraiodo-fluorescine disodium salt, 8.0 g glycerol , 3.0 g ethylenediamine tetraacetic acid disodium salt, 2.0 g ascorbic acid, 10 g potassium sodium tartrate, 2.0 g nickel sulfate heptahydrate, 0.56 g ammonium vanadate, 1.0 g copper (II) sulfate pentahydrate, 3, 0 g zinc sulfate heptahydrate, 6.0 g iron (II) sulfate heptahydrate, 3.0 g magnesium sulfate heptahydrate, 2.0 g manganese sulfate dihydrate, 1.0 g sodium fluoride, 1.0 g cobalt chloride hexahydrate, 0. 8 g ammonium molybdate tetrahydrate, 1.0 g boric acid, 10 g 96% ethanol, 0.05 gn sulfuric acid and the amount of distilled water required to make up to 100 ml.



   Example 4
The procedure is essentially as described in Example 1, but the amount of the starting materials is chosen so that 100 ml of the finished solution contain the components in the following amounts: 0.225 g of glycine, 0.003 g of tetraiodo-fluorescine disodium salt, 4.0 g of glycerol , 0.186 g ethylenediamine tetraacetic acid disodium salt, 0.05 g ascorbic acid, 0.7 g potassium sodium tartrate, 0.028 g nickel chloride, 0.022 g vanadium tritluoride, 0.063 g copper (II) sulfate, 0.47 g zinc sulfate, 1.51 g iron (III ) sulfate, 0.682 g magnesium chloride hexahydrate, 0.214 g manganese chloride tetrahydrate, 0.334 g cobalt sulfate heptahydrate, 0.012 g sodium molybdate dihydrate, 0.115 g boric acid,

   0.05 g 96% ethanol, 0.05 g n sulfuric acid and the amount of distilled water necessary to make up to 100 ml.



   Examinations and experiments were carried out to determine the healing effect of the preparation according to the invention. The results obtained are described below. The preparation according to Example 1 was used for the investigations.



   A. Animal experiment 1 The National Institute for Oncopathology (Budapest) examined the effect of the preparation prepared according to Example 1 in the dilutions 1:10, 25, l: 50, 1: 100,
1: 250, 1: 500 and 1: 1000 on the following cell cultures: a) HeLa cell culture: at a dilution of 10111 / ml, 80-90% of the cell culture was destroyed (however, the destruction was spotty). The effect was shown in a complete cell pyknosis. The cytoplasm of the underlying cells was inflated like a bubble, its structure disappeared.



   b) NK / Ly cell culture: at the dilutions 1: 1000 and 1: 500, about 24% destruction of the cell culture was perceptible after 24 hours, while the dilution 1:50 and 1:25 caused complete cell destruction. For this reason, a cytological evaluation could not be carried out.



   2. The cell destruction described under point 1 could not be demonstrated in animal experiments. According to the specialist literature (J. Kuszman: Cytostatikus hatäsu vegyületek kémiája / = chemistry of compounds with a cytostatic effect /, Akademiai Kiadö, Budapest, 1974), however, a preparation that is ineffective in animal experiments can certainly be used successfully in human medicine. This finding is also supported by the preparation according to the invention.



   3. The toxicological examinations were carried out in the institute mentioned under 1 on 27-31 g male mice of the Swiss cutbred strain. The preparation according to the invention was administered orally in a dose of more than 500 ml / 10 kg body weight, administered intraperitoneally in a dose of more than 200 ml / kg body weight. The oral toxic dose of 500 ml / l0 kg is five thousand times the recommended therapeutic dose.



   B. Clinical examinations
The drug was tested in human medicine for patients who volunteered for it, who suffered from malignant tumors and who could not be helped either surgically, radiologically or by administering cytostatics.



   At various locations, under the supervision of a specialist, 223 patients with metastases and 12 patients without metastases were treated with the preparation according to Example 1 in 1975 and 1976. Except for the 12 patients without metastases, the condition of the patients was very difficult and practically hopeless. There was no hope for her healing or the substantial improvement of her condition. For this reason, working with control individuals was not necessary.



   The patients involved in the experiment were of different ages and both sexes.



   The preparation according to Example 1 was administered to the sick in the following dose:
With a body weight of less than 70 kg, 2 x 20 drops daily for two weeks, 2 x 10 drops daily for three weeks, then 1 x 1D drop.



   With a body weight of more than 70 kg and people in extremely poor condition, 3 x 20 drops daily for a week, then 2 x 20 drops daily for two to four weeks and - depending on the amount of improvement - then 2 x 10 or 1 daily x 10 drops.



   Children weighing less than 40 kg received 2 x 10 drops daily for two to four weeks, then 1 x 10 drops daily.



   At the age of less than 2 years 1 x 10 drops were administered daily.



   The drops were taken in tea or syrup - in the case of adults suffering from acid deficiency in acidic wine at mealtimes. For the duration of the treatment, the patients were given 1-3 ascorbic acid tablets (100 mg each) before taking the drops and depending on their number. In some cases, sufferers of acid deficiency were provided with gastric acid replacement
The changes in the patient's condition were examined using the diagnostic and laboratory methods known from the following literature:
1. R Begemann and H.-G. Harwerth: Practical Hemotology, Georg Thieme Verlag, Stuttgart 1969.



   2. Csato Zs .: Radiológiai Közlemenyek, 5-6, Budapest,
1967.



   3. J.V. Dacie and S.M. Lewis: Practical Haematology, London, 1963.



   4. Eckhardt S .: Klinikai Onkolögia, Medicina, Budapest, 1977.



   5. H. Fleisch: Helv. Med. acta 27, 383, 1960,
6. Frankel, S., Reitman, S. and Sonnenwirth, A.C .: Gradwohl's Chemical Laboratory Methods and Diagnosis, Masby, Saint Louis, 1970.



   7. Hardisty, R.M. and Hutton, R .: Br. Hourn. Maemat.



  II., 258, 1965.



   8. Jöna I., Lökös M .: Radiol. Közl. 5-6, Budapest, 1967.



   9. Lemke, R .: Atlas of Pneumoencephalography in Brain Tumors, Verlag Volk und Gesundheit, Berlin 1959.

 

   10. Lorenz, R .: Handbook of the med. Radiology, Vol. VII, Part 1, Springer Verlag, Berlin-Göttingen-Heidelberg, 1963.



   11. Oshima, H .: Magyar Onkolögia, 18, 13, 1974.



   12. Sös J .: Laboratóriumi diagnosztika, Medicina, Budapest, 1974.



   13. Toth F., Printer J., Sótonyi G., Varga S .: Magyar Radiologia 22, 193, 1970.



   14. Vändor F., Läszlö I., Kovács A .: Orr-, Füll- es gegezzi x-ray diagnostics, Medicina, Budapest, 1961.



   15. Welin, S .: Handbook of med. Radiology, Vol. XI, Part 1, Springer Verlag, Berlin-Heidelberg-New York, 1969.



   16. Wenz, W .: Handbook of med. Radiology, Vol.



  XI, Part 1, Springer Verlag, Berlin-Göttingen-Heidelberg-New York, 1969.



   17. Zsebök Z .: A radiolögia alapvonalai, Medicina, Budapest, 1969.



   18. Ungväry L .: Electrocardiography, 2nd edition, Medicina, Budapest, 1965.



   The following table shows the condition of the sick after a 2-8 week course. Table 1 summarizes the diagnoses and the subjectively assessed condition of the patients, Table 2 shows the results of the blood tests, the changes in activity of the more important serum enzymes are given in Table 3, and Table 4 contains the healing effect achieved in diseases which were not of a tumor character. The numbers in brackets indicate the literature in which the respective method is described.



   Table 1
Condition of the cancer patients treated with the preparation according to the invention (1, 2, 3, 5, 6, 7, 9, 11, 14) Diagnosis Number of the swollen, retired, deceased, able to work
People tumor 1 2 3 4 5 6 breast cancer 60 12 39 9 5 breast cancer without metastases 12 8 4 - 12 uterine cancer 28, of which adenocarc. endometrii 10 2 6 2 carc.

   colli uteri 13 4 11 3 ovarian cancer 5, of which seros 2 1 1 - 1 mucinos 3 2 1 - 2 brain tumor 15, of which astrocytoma 2 2 - - 2 medulloblastoma 5 2 3 - 2 ependymom 2 - 2 glyoblastoma 6 1 3 2 lung cancer 15, of which tracheal cancer 6 - 5 1 2 bronchial cancer 9 - 6 3 1 larynx cancer 5 2 2 1 2 tongue cancer 5 3 1 1 2 colon cancer 10 3 4 3 3 rectal cancer 10, of which suprapapillar 4 2 2 peripapillary 6 1 3 2 2 gastric cancer 12, of which adenocarcinoma 6 2 2 2 medullary 2 - 1 1 1 gelatinous 1 1 planocellular 3 1 1 1 testicular cancer 6,

   of which seminoma 4 2 1 1 3 teratoblastoma 2 1 1 cancer of the prostate gland 10 2 5 3 melanoma malignum 10 5 2 3 3 Hodgkin's disease 12 6 3 3 2 lymphosarcoma 5 1 3 1 Chr. myeloid leukemic 6 2 3 1 Chr. lymphoid leukemic 3 - 2 1 Acute lymphoid leukemic 6 3 2 1 Total: 235 70 120 45 50 Total in%: 100.0 29.8 51.1 19.1 21.3 Table 2
Results of the blood test of the patients treated with the preparation according to the invention. Location of the number of red blood cells Number of red blood cells Number of red blood cells Number of red blood cells Hemoglobin meta- (3) (1) (1,3) (7,12) (5) stasis was essential . was essential was essential was essential essential



   Cases improvement improvement improvement improvement improvement normal yes no normal yes no normal yes no normal yes no yes no bones 10 2 4 2 2 2 3 2 3 2 3 3 2 3 4 2 1 8 2 lungs 10 - 4 4 2 - 4 5 1 - 3 5 2 2 3 3 2 6 4 liver 6 - 4 1 1 - 4 1 1 - 3 2 1 2 3 - 1 5 1 lymph glands 27 12 10 3 2 4 15 6 2 3 6 12 6 4 10 4 9 18 9 Anemia sec. 36 - 25 6 5 8 18 4 6 - 18 8 10 16 10 4 6 31 5 Total: 89 14 47 16 12 14 44 18 13 5 33 30 21 27 30 13 19 68 21 in%: 100.0 15 .7 52.8 18.0 13.5 15.7 49.4 20.2 14.6 5.6 37.0 33.7 23.6 30.3 33.7 14.6 21.3 76.4 23.0
Table 3
The activity of the enzymes determined in the serum of the patient in the period after the treatment with the preparation according to the invention Ort d.

  Qty, Alkaline phosphatase glutamic acid-oxaloacetic acid-glutamic acid-oxaloacetic acid-lactic acid dehydrogenase metastases under - transaminase transaminase sought (APH) (6) (6) (6) (6) (6)
Cases was became essential was became essential was became essential was essential
Improvement improvement improvement improvement improvement normal yes no normal yes no normal yes no normal yes no bones 10 3 3 2 2 1 3 3 3 6 2 - 2 5 4 - 1 lungs 10 6 2 - - 5 2 - 3 6 3 1 - 3 3 3 1 liver 6 - 4 1 1 3 2 - 1 2 2 1 1 2 3 - 1 lymph glands 27 - - - - 12 3 3 4 12 10 3 2 16 6 2 3 Total: 53 9 9 5 3 21 6 6 11 26 17 5 5 26 16 5 6 in%:

   100.0 34.6 34.6 19.2 11.5 39.6 11.3 11.3 20.8 49.0 32.1 9.4 9.4 49.0 30.2 9.4 11. 3rd
Table 4
The result of the use of the preparation according to the invention in other diseases. not ver disease improved search improved died method bronchial asthma (4), (10) 6 3 3 - epilepsy (18) 4 2 1 1 - hepatitis chr. (6), (12) 8 4 2 2 pancreatitis chr. (6), (12) 13 7 3 2 1 UIcus ventric. (10) 6 3 1 1 1 Ulcus duodeni (10) 3 2 1 - hemorrhage (7), (12) 12 6 2 2 2 hemorrhoids x 6 4 2 - wound on the cervix x 16 10 3 3 ascites (10) 28 10 9 6 3 Diabetes mellitus (6), (12) 24 4 6 10 4 severe pain x 64 38 6 20 Total: 190 93 39 47 11 Total in%:

   100.0 48.9 20.6 24.7 5.8 x = subjective examination Note: A large proportion of the patients suffering from asthma, ascites, diabetes and pain had malignant tumors.



   It can be seen from table list that as a result of the treatment carried out with the agent according to the invention, the tumor and the daughter tumor regressed in 29.8% of the patients or the tumor completely disappeared, while the tumor started to regress in 51.1% of the patient were, so that these patients were almost completely symptom-free. All of these patients regained their general well-being and their zest for life.



   There were no adverse side effects during or after the cure, on the contrary: in the vast majority of cases, the nausea and disgust for meat typical of advanced tumor diseases disappeared, weight loss ceased, and most patients returned to their original body weight . In many patients the osteoporosis came to a standstill, in many cases the original bone stock developed again. The pain, which can no longer be alleviated with the known painkillers, ceased completely during the course of treatment or became considerably weaker. As a result of the cure, such unpleasant symptoms as fatigue, anemia, insomnia, vision and balance problems and disturbances in the monthly rule disappeared.



   As a result of the cure, the erythropoiesis and the Westergreen reaction, which the latter was high in most patients, improved or normalized. In addition, the hormonal disorders disappeared in most patients. The treatment eliminated symptoms such as hair loss, impotence, allergy, nausea and the scarring of wounds that had not been healing for years.

 

   Mortal cases only occurred in patients in whom the disease process could no longer be brought to a standstill, or another illness (e.g. heart attack, heart failure, pneumonia etc.) caused the death of the patient.



   It can therefore be established that the pharmaceutical preparation according to the invention is considerably more effective than the commercially available chemotherapeutic agents, is free of side effects and even has a beneficial effect on the healing of other diseases.



   The pharmaceutical preparation according to the invention can be used as a prophylactic against tumors.


    

Claims (24)

PATENTANSPRÜCHE 1. Arzneimittelpräparat, insbesondere zur Heilung und Vorbeugung von Geschwulstkrankheiten, dadurch gekennzeichnet, dass es (i) Verbindungen von Bor, Fluor, Magnesium, Vanadium, Mangan, Eisen, Kobalt, Nickel, Kupfer, Zink und Molybdän, welche physiologisch verträglich sind, mit den übrigen Komponenten des Arzneimittelpräparates keinen Niederschlag bilden, wasserlöslich sind und in wässriger Lösung sauer oder neutral reagieren; (ii) Glycin; (iii) Glycerin; (iv) Ascorbinsäure; (v) ein wasserlösliches, neutral oder sauer reagierendes Salz von 2,4,5,7-Tetrahalogen-fluorescin; (vi) ein wasserlösliches, neutral oder sauer reagierendes Salz von Äthylendiamin-tetraessigsäure; (vii) Kaliumnatriumtartrat zusammen mit Träger-, Streck- und Hilfsstoffen enthält.  PATENT CLAIMS 1. Medicinal product, in particular for the healing and prevention of tumor diseases, characterized in that it (i) compounds of boron, fluorine, magnesium, vanadium, manganese, iron, cobalt, nickel, copper, zinc and molybdenum, which are physiologically compatible, with the other components of the medicinal product do not form a precipitate, are water-soluble and react acidic or neutral in aqueous solution; (ii) glycine; (iii) glycerin; (iv) ascorbic acid; (v) a water soluble, neutral or acidic salt of 2,4,5,7-tetrahalogen-fluorescine; (vi) a water soluble, neutral or acidic salt of ethylenediamine tetraacetic acid; (vii) contains potassium sodium tartrate together with carriers, extenders and auxiliaries. 2. Arzneimittelpräparat nach Anspruch 1, dadurch gekennzeichnet, dass es als Borverbindung Borsäure enthält.  2. Medicament preparation according to claim 1, characterized in that it contains boric acid as the boron compound. 3. Arzneimittelpräparat nach Anspruch 1 oder 2, dadurch gekennzeichnet, dass es als Fluorverbindung Natriumfluorid oder Vanadiumtrifluorid enthält.  3. Medicament preparation according to claim 1 or 2, characterized in that it contains sodium fluoride or vanadium trifluoride as the fluorine compound. 4. Arzneimittelpräparat nach den Ansprüchen 1-3, dadurch gekennzeichnet, dass es als Magnesiumverbindung Magnesiumsulfat oder Magnesiumchlorid oder deren Hydrate enthält.  4. Pharmaceutical preparation according to claims 1-3, characterized in that it contains magnesium sulfate or magnesium chloride or their hydrates as the magnesium compound. 5. Arzneimittelpräparat nach den Ansprüchen 1-4, dadurch gekennzeichnet, dass es als Vanadiumverbindung Ammoniumvanadat oder Vanadiumtrifluorid enthält.  5. Medicament preparation according to claims 1-4, characterized in that it contains ammonium vanadate or vanadium trifluoride as the vanadium compound. 6. Arzneimittelpräparat nach den Ansprüchen 1-5, dadurch gekennzeichnet, dass es als Manganverbindung Mangansulfat oder Manganchlorid oder deren Hydrate enthält.  6. Medicament preparation according to claims 1-5, characterized in that it contains manganese sulfate or manganese chloride or their hydrates as the manganese compound. 7. Arzneimittelpräparat nach den Ansprüchen 1-6, dadurch gekennzeichnet, dass es als Eisenverbindung Eisen (II)- oder Eisen(III)sulfat oder deren Hydrate enthält.  7. Medicament preparation according to claims 1-6, characterized in that it contains iron (II) - or iron (III) sulfate or their hydrates as the iron compound. 8. Arzneimittelpräparat nach den Ansprüchen 1-7, dadurch gekennzeichnet, dass es als Kobaltverbindung Kobaltchlorid oder Kobaltsulfat oder deren Hydrate enthält.  8. Medicament preparation according to claims 1-7, characterized in that it contains cobalt chloride or cobalt sulfate or their hydrates as the cobalt compound. 9. Arzneimittelpräparat nach den Ansprüchen 1-8, dadurch gekennzeichnet, dass es als Nickelverbindung Nickelsulfat oder Nickelchlorid oder deren Hydrate enthält.  9. Pharmaceutical preparation according to claims 1-8, characterized in that it contains nickel sulfate or nickel chloride or their hydrates as the nickel compound. 10. Arzneimittelpräparat nach den Ansprüchen 1-9, dadurch gekennzeichnet, dass es als Kupferverbindung Kupfer(II)sulfat oder eines von dessen Hydraten enthält.  10. Medicament preparation according to claims 1-9, characterized in that it contains copper (II) sulfate or one of its hydrates as the copper compound. 11. Arzneimittelpräparat nach den Ansprüchen 1-10, dadurch gekennzeichnet, dass es als Zinkverbindung Zinksulfat oder eines von dessen Hydraten enthält.  11. Medicament preparation according to claims 1-10, characterized in that it contains zinc sulfate or one of its hydrates as the zinc compound. 12. Arzneimittelpräparat nach den Ansprüchen 1-11, dadurch gekennzeichnet, dass es als Molybdänverbindung Ammoniummolybdat oder Natriummolybdat enthält.  12. Medicament preparation according to claims 1-11, characterized in that it contains ammonium molybdate or sodium molybdate as the molybdenum compound. 13. Arzneimittelpräparat nach den Ansprüchen 1-12, dadurch gekennzeichnet, dass es als Tetrahalogenfluoresceinsalz 2,4,5,7-Tetrajod-fluorescein-dinatriumsalz enthält.  13. Medicament preparation according to claims 1-12, characterized in that it contains 2,4,5,7-tetraiodo-fluorescein disodium salt as the tetrahalofluorescein salt. 14. Arzneimittelpräparat nach den Ansprüchen 1-13, dadurch gekennzeichnet, dass es als Äthylendiamin-tetraessigsäuresalz das Dinatriumsalz enthält.  14. Medicament preparation according to claims 1-13, characterized in that it contains the disodium salt as ethylenediamine-tetraacetic acid salt. 15. Verfahren zur Herstellung eines Arzneimittelpräparates gemäss einem der Ansprüche 1-14, dadurch gekennzeichnet, dass man die in wässrigem Medium gelösten Komponenten miteinander vereinigt und das erhaltene Gemisch zu Arzneimittelpräparaten formuliert.  15. A method for producing a pharmaceutical preparation according to any one of claims 1-14, characterized in that the components dissolved in an aqueous medium are combined with one another and the mixture obtained is formulated into pharmaceutical preparations. 16. Verfahren nach Anspruch 15, dadurch gekennzeichnet, dass man als wässriges Medium destilliertes Wasser verwendet.    16. The method according to claim 15, characterized in that distilled water is used as the aqueous medium. 17. Verfahren nach Anspruch 15 oder 16, dadurch gekennzeichnet, dass man den pH-Wert des Gemisches mit einer physiologisch verträglichen Säure auf 2-4 einstellt.  17. The method according to claim 15 or 16, characterized in that the pH of the mixture is adjusted to 2-4 with a physiologically acceptable acid. 18. Verfahren nach Anspruch 17, dadurch gekennzeichnet, dass man als physiologisch verträgliche Säure Schwefelsäure oder Salzsäure verwendet.  18. The method according to claim 17, characterized in that sulfuric acid or hydrochloric acid is used as the physiologically acceptable acid. 19. Verfahren nach Anspruch 18, dadurch gekennzeichnet, dass man ln Säuren verwendet.  19. The method according to claim 18, characterized in that one uses ln acids. 20. Verfahren nach Anspruch 15, dadurch gekennzeichnet, dass man dem wässrigen Medium physiologisch verträgliche Lösungsvermittler zusetzt.  20. The method according to claim 15, characterized in that physiologically compatible solubilizers are added to the aqueous medium. 21. Verfahren nach Anspruch 20, dadurch gekennzeichnet, dass man als Lösungsmittel 96%iges Äthanol verwendet.  21. The method according to claim 20, characterized in that the solvent used is 96% ethanol. 22. Verfahren nach Anspruch 15, dadurch gekennzeichnet, dass man das Arzneimittelpräparat in zur oralen Verabreichung geeigneter Form formuliert.  22. The method according to claim 15, characterized in that the pharmaceutical preparation is formulated in a form suitable for oral administration. 23. Verfahren nach Anspruch 15 zur Herstellung von rektal oder intravaginal applizierbaren Arzneimitteln, dadurch gekennzeichnet, dass man das wässrige Gemisch in eine sirupartige Konsistenz bringt, mit Suppositorienmasse vermischt und danach zu Suppositorien oder intravaginal applizierbaren Präparaten formt.  23. The method according to claim 15 for the preparation of rectally or intravaginally administrable medicaments, characterized in that the aqueous mixture is brought to a syrup-like consistency, mixed with suppository mass and then shaped into suppositories or intravaginally administrable preparations. 24. Verfahren nach Anspruch 23, dadurch gekennzeichnet, dass man als Grundmaterial der Suppositorienmasse Kakaobutter, Karnaubawachs oder Gelatine verwendet.  24. The method according to claim 23, characterized in that cocoa butter, carnauba wax or gelatin is used as the base material of the suppository mass. Es ist bekannt, dass einesteils die Anzahl der Geschwulstkrankheiten auf der ganzen Welt ansteigt, zum anderen bei der Anwendung der zur Behandlung derartiger Erkrankungen bisher im Handel befindlichen Wirkstoffe ausserordentlich schwere Nebenwirkungen eintreten, und dass ferner von ausgesprochen seltenen Fällen abgesehen - die Verwendung dieser Wirkstoffe im allgemeinen nicht zur Heilung führt (S. Eckhardt: Klinikai Onkoli > gia , Medicina Könyv kiadö, Budapest 1977).  It is known that, on the one hand, the number of tumor diseases is increasing all over the world, on the other hand, there are extremely serious side effects when using the active ingredients that have been commercially available for the treatment of such disorders, and that apart from extremely rare cases - the use of these active ingredients in generally does not lead to healing (S. Eckhardt: Klinikai Onkoli> gia, Medicina Könyv kiadö, Budapest 1977). Das erfindungsgemässe Arzneimittelpräparat ist im Kennzeichen des Patentanspruches 1 definiert.  The pharmaceutical preparation according to the invention is defined in the characterizing part of patent claim 1. Die Hilfsstoffe können zum Beispiel Lösungsvermittler, vorzugsweise Äthanol sein, ferner zur Einstellung des physiologisch verträglichen pH-Wertes geeignete Substanzen, vorzugsweise Schwefelsäure oder Salzsäure.  The auxiliaries can be, for example, solubilizers, preferably ethanol, and also substances suitable for adjusting the physiologically tolerable pH, preferably sulfuric acid or hydrochloric acid. Wird als Lösungsmittel destilliertes Wasser verwendet, so beträgt die Menge der unter (i) bis (vi) aufgezählten Komponenten in gemischten Prozenten ausgedrückt (gemischte Prozente: Gewicht pro Volumen, im vorliegenden Falle: gl 100 ml) etwa 0,001 bis etwa 15%.  If distilled water is used as the solvent, the amount of the components listed under (i) to (vi) is expressed in mixed percentages (mixed percentages: weight per volume, in the present case: eq 100 ml) from about 0.001 to about 15%. Das erfindungsgemässe Verfahren ist im Kennzeichen des Patentanspruches 15 definiert. Die wässrige Komplex Iösung kann eingedickt und im eingedickten Zustand mit geeigneter Suppositorienmasse auch zu Suppositorien beziehungsweise zu in die Vagina einführbaren festen Arzneimittelpräparaten verarbeitet werden.  The method according to the invention is defined in the characterizing part of patent claim 15. The aqueous complex solution can be thickened and in the thickened state with a suitable suppository mass can also be processed into suppositories or into solid pharmaceutical preparations that can be inserted into the vagina.   Im folgenden werden für das Arzneimittelpräparat bevorzugte Komponenten und deren bevorzugte Mengen an gegeben, wobei die Mengenangaben ausnahmslos in den oben definierten gemischten Prozenten (g/100 ml) erfolgen.  In the following, preferred components and their preferred amounts for the pharmaceutical preparation are given, the amounts given being without exception in the mixed percentages (g / 100 ml) defined above. Von den unter (i) erwähnten Komponenten ist als Borver bindung Borsäure bevorzugt (zweckmässig etwa 0,02-1,00%), als Fluorverbindung wird vorzugsweise Natriumfluorid oder Vanadiumtrifluorid (vorzugsweise in einer Menge von etwa 0,05-1,00%) verwendet; als Ma gnesiumverbindung ist Magnesiumsulfat-heptahydrat oder Magnesiumchlorid-hexahydrat (vorzugsweise in einer Men **WARNUNG** Ende CLMS Feld konnte Anfang DESC uberlappen**. Of the components mentioned under (i), boric acid is preferred as the boron compound (expediently about 0.02-1.00%), and the fluorine compound is preferred Sodium fluoride or vanadium trifluoride (preferably in an amount of about 0.05-1.00%) is used; as magnesium compound is magnesium sulfate heptahydrate or Magnesium chloride hexahydrate (preferably in a menu ** WARNING ** End of CLMS field could overlap beginning of DESC **.
CH587978A 1978-05-30 1978-05-30 Pharmaceutical preparation, in particular for the cure and prevention of neoplastic diseases CH641045A5 (en)

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Cited By (3)

* Cited by examiner, † Cited by third party
Publication number Priority date Publication date Assignee Title
EP0245669A2 (en) * 1986-05-14 1987-11-19 Medopharm Arzneimittelwerk Dr. Zillich GmbH & Co. Pharmaceutical preparation for preventing damage to living cells by free radicals, or for increasing the efficacy of organic sulphur compounds, and process for increasing the life span of isolated organs
WO1995019177A1 (en) * 1994-01-18 1995-07-20 Mount Sinai Hospital Corporation Vanadate compounds for the treatment of proliferative disorders, metastases and drug resistant tumors
US5871779A (en) * 1994-01-18 1999-02-16 Mount Sinai Hospital Corporation Treatment of arthropathies with vanadate compounds or analogues thereof

Cited By (5)

* Cited by examiner, † Cited by third party
Publication number Priority date Publication date Assignee Title
EP0245669A2 (en) * 1986-05-14 1987-11-19 Medopharm Arzneimittelwerk Dr. Zillich GmbH & Co. Pharmaceutical preparation for preventing damage to living cells by free radicals, or for increasing the efficacy of organic sulphur compounds, and process for increasing the life span of isolated organs
EP0245669A3 (en) * 1986-05-14 1989-03-29 Georg L. Prof. Dr. Floersheim Pharmaceutical preparation for preventing damage to living cells by free radicals, or for increasing the efficacy of organic sulphur compounds, and process for increasing the life span of isolated organs
WO1995019177A1 (en) * 1994-01-18 1995-07-20 Mount Sinai Hospital Corporation Vanadate compounds for the treatment of proliferative disorders, metastases and drug resistant tumors
US5843481A (en) * 1994-01-18 1998-12-01 Mount Sinai Hospital Corporation Treatment of proliferative disorders, metastasaes, and drug resistant tumors with vanadate compounds and derivatives or analogues thereof
US5871779A (en) * 1994-01-18 1999-02-16 Mount Sinai Hospital Corporation Treatment of arthropathies with vanadate compounds or analogues thereof

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